Warzywa i owoce w diecie

Często zadajemy sobie pytanie czy wszystkie warzywa i owoce są tak samo zdrowie. Okazuje się, że poprzez różnice w składzie można powiedzieć, że niektóre z nich są zdrowsze od innych.
Zdrowe warzywa i owoce często spożywamy w celu poprawy zdrowia lub uzupełnienia niezbędnych w danym momencie witamin czy minerałów.
Warzywa różnią się od owoców m. in pod katem:
– wartości odżywczej
– kaloryczności
– zawartości cukrów prostych
– zawartości witamin i składników mineralnych
– strawności i zawartości błonnika pokarmowego
– zawartości zanieczyszczeń
Warzywa i owoce dostarczają przede wszystkim witaminę C to warzywa kapustne (kapusta biała, świeża i kiszona, włoska, czerwona, brukselka, kalarepa, kalafior).
Warzywa i owoce zawierające większe ilości ß-karotenu (prowitaminy A) to: natka pietruszki, marchew, szpinak, boćwina, koperek, cykoria, sałata, pomidory, dynia i morele.
Myśląc o zwiększeniu zawartości błonnika pokarmowego istotnego zwłaszcza w diecie odchudzającej, należałoby wybierać do spożycia suche nasiona roślin strączkowych, brukselkę, kapustę, kalarepę, brokuły, zielony groszek, porzeczki, agrest, jeżyny, maliny oraz suszone morele i śliwki.

Może Ci się również spodoba